ثبت شرکت بدون دفتر

ثبت شرکت بدون دفتر

یکی از سوالاتی که بارها از سمت متقاضیان ثبت شرکت مطرح می شود این است که آیا امکان ثبت شرکت بدون دفتر وجود دارد یا خیر؟

با ما همراه باشید تا در ابتدا شما را با مفهوم شرکت، انواع شرکت و مراحل ثبت شرکت آشنا کنیم و سپس به امکان ثبت شرکت بدون دفتر بپردازیم.

شرکت چیست؟

بطور کلی وقتی دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و کسب درآمد و تقسیم سود حاصل آن بین خودشان، گرد هم می آیند یک شرکت شکل می گیرد.

ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت راهی است به سمت موفقیت و پیشرفت در کسب و کار و ایجاد وجهه ای رسمی، قانونی و حقوقی برای انجام فعالیت کاری شما.

کلیه ی افرادی که قصد دارند در سطح کشور فعالیت کاری خود را قانونی کنند باید بصورت اینترنتی در سامانه ثبت شرکتها، شرکت خود را ثبت کنند.

انواع شرکت:

طبق قانون تجارت ایران شرکت ها به ۷ بخش تقسیم می شوند که شما می توانید براساس اهدافی که برای تاسیس شرکت در نظر گرفته اید، موضوعی که برای فعالیت شرکت انتخاب کرده اید، تعداد شریک هایی که برای آغاز به کار شرکت دارید، میزان سرمایه ای که برای تاسیس شرکت در نظر گرفته اید و سایر موارد، نوع شرکت را از بین شرکت های سهامی (خاص و عام)، با مسئولیت محدود، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی، تضامنی انتخاب نمایید.

اکثریت افرادی که به تازگی تصمیم گرفته اند شرکتی را ثبت کنند گرایش به ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص دارند.

اعتبار شرکت سهامی خاص از شرکت با مسئولیت محدود بالاتر است بدین منظور اگر تصمیم دارید با سازمان های دولتی همکاری داشته باشید شرکت سهامی خاص را انتخاب نمایید.

برای تاسیس شرکت سهامی خاص ۳ نفر به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس لازم است و در برای شرکت با مسئولیت محدود تعداد اعضای هیئت مدیره ۲ نفر می باشد.

در شرکت سهامی خاص هر شخص به اندازه سهامی که دارد و در شرکت با مسئولیت محدود هر شخص به میزان سرمایه ای که گذاشته، در قبال بدهی ها و مشکلات مالی شرکت عهده دار مسئولیت است.

کمترین مبلغ سرمایه برای شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص صد هزار تومان می باشد.

ثبت شرکت بدون دفتر

مراحل ثبت شرکت چیست؟

  1. شرکای خوب، صادق و قابل اعتماد انتخاب نمایید.
  2. به سایت ثبت شرکتها مراجعه کنید.
  3. پنج اسم سه سیلابی براساس اولویت برای نام شرکت، در سامانه ثبت شرکتها وارد نمایید.
  4. حیطه ی فعالیت شرکت را تعیین نمایید.
  5. کدپستی و نشانی شرکت را وارد نمایید.
  6. سرمایه ی اولیه شرکت را تعیین کنید.
  7. اطلاعات هویتی شرکا را به سامانه وارد کنید.
  8. درصد سهام و سرمایه هر شخص را تعیین نمایید.
  9. اگر شرکت شعبه دیگری دارد، مشخصات شعبات دیگر را به سامانه وارد کنید.
  10. اساسنامه شرکت را در سایت تایپ کنید یا فایلش را آپلود نمایید.
  11. مدارکی که برای ثبت شرکت آماده کرده اید را توسط پست به سازمان ارسال کنید.
  12. اقدام برای چاپ آگهی تاسیس شرکت را در روزنامه رسمی انجام دهید.

ثبت شرکت بدون دفتر:

همانطوری که در مراحل ثبت شرکت اشاره کردیم، ورود کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس شرکت در سامانه ثبت شرکتها الزامی می باشد.

اما اگر در آغاز ثبت شرکت، هنوز مکان مناسبی را برای ثبت شرکت در نظر نگرفته اید نگران نباشید.

نشانی منزل خودتان یا یکی از شرکا را در سایت ثبت شرکتها وارد نمایید.

پس از گذشت دو ماه از ابتدای تاسیس شرکت باید برای تشکیل دادن پرونده ی مالیاتی و دریافت کد اقتصادی، آدرس شرکت را به اداره دارایی ارائه نمایید.

در صورت تمایل می توانید مکان فعالیت شرکت را خریداری کنید یا آن را اجاره نمایید و سند مالکیت یا اجاره نامه ی آن را به اداره دارایی ارائه دهید.

پس این نکته را به خاطر داشته باشید که ثبت شرکت بدون دفتر امکان پذیر است ولی ادامه ی فعالیت شرکت منوط به داشتن مکانی برای انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>