• ثبت شرکت در کرج

ثبت شرکت

ثبت شرکت در کرج

ثبت شرکت در کرج کرج

یک شرکت تجاری از مشارکت و همکاری دو یا چند نفر تشکیل می شود که هدف تمامی آن ها رسیدن به سود و کسب درآمد می باشد.هر کدام از شرکا مبلغی را بعنوان سرمایه شرکت در نظر می گیرند تا در اداره شرکت وکسب سود و زیان آن سهیم باشند.

ثبت شرکت در کرج یکی از پر طرفدارترین و پرمتقاضی ترین نوع خدمات در موسسه حقوقی وثبتی تکسفیر می باشد.به همین دلیل کارشناسان ما همواره با تقاضای متعددی از سوی متقاضیان روبه رو می شوند.آن ها خدمات ثبت شرکت را با نهایت سرعت و دقت انجام می دهند.

بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را در کرج ثبت نمایید و یا آن را ثبت نموده اید و می خواهید نسبت به ثبت تغییرات شرکت،اخذ پلمپ دفاتر شرکت،اخذ کد اقتصادی شرکت و… اقدام نمایید با کارشناسان مربوطه موسسه ما تماس حاصل نمایید.

آشنایی مختصر در مورد شهر کرج :

شهر کرج را می توان بزرگ ترین شهر نزدیک به پایتخت دانست،
این شهر در کوهپایه های رشته کوه البرز واقع شده است، که این امر سبب شده تا آب و هوای مساعدی داشته باشد.
شهر کرج تا چند سال پیش نیز جزئی از استان تهران بود.
در سال ۸۸ با توجه به رشد جمعیت و هم چنین گسترش بافت شهری در این منطقه، طی لایحه ای که به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد،
استان البرز با مرکزیت شهر کرج بوجود آمد.

شهر کرج با توجه به موقعیتی که نسبت به پایتخت دارد، پتانسیل خوبی برای کسب و کارهای مختلف در خود جای داده است.

ثبت شرکت در استان البرز
ثبت شرکت ها در کرج

مزایای ثبت شرکت در کرج :

به دلیل اینکه شهر کرج در مجاورت استان تهران قرار دارد و شرکت ها و سازمان ها و کارخانجات گوناگون و شهرک های صنعتی مختلفی دارد،جزء شهر های مهاجر پذیر کشور محسوب می شود.

سالانه تعداد زیادی از افراد از استان های مختلف به شهر کرج مهاجرت می نمایند که این موضوع کرج را به یک کلانشهر تبدیل کرده است.به همین دلیل افراد مختلفی تمایل دارند در این شهر سرمایه گذاری نمایند.

ثبت شرکت در کرج به دلیل همجواری با تهران از جذابیت های فراوانی برای متقاضیان برخوردار می باشد.

مراحل و مدارک ثبت شرکت در کرج

گام اول

انتخاب شریک خوب و قابل اعتماد

گام دوم

ورود به سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir

گام سوم

انتخاب نام مناسب برای شرکت

گام چهارم

تعیین مدت فعالیت شرکت

گام پنجم

تعیین موضوع فعالیت شرکت

گام ششم

تعیین آدرس شرکت

گام هفتم

تعیین سرمایه شرکت

گام هشتم

معرفی شرکا

گام نهم

تعیین سهام هریک از شرکا

گام دهم

تعیین مشخصات شعب شرکت

گام یازدهم

تنظیم و ارائه اساسنامه

گام دوازدهم

چاپ آگهی در روزنامه رسمی

مدارک ثبت شرکت

  1. ارائه و تکمیل ۲ نسخه از اظهارنامه امضا شده توسط سهامداران.
  2. ارائه ۲ نسخه از اساسنامه امضا شده توسط سهامداران
  3. ارائه ۲ نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان
  4. رونوشت برابر اصل از مدارک شناسایی کلیه اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسان و وکیل رسمی و قانونی شرکت
  5. ارائه رونوشت آخرین روزنامه رسمی شرکت و گواهی معرفی نماینده و رونوشت برابر مدارک شناسایی نماینده شرکت،اگر اعضای هیئت مدیره یا سهامداران شرکت جزء اشخاص حقوقی در شرکت باشند.
  6. اخذ گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه برای کل اعضای هیئت مدیره،مدیرعامل و بازرسین شرکت
  7. چنانچه سهامداری غیر ایرانی از اعضای شرکت وجود داشت و در صورتی که شخص حقیقی باشد باید رونوشت برابر اصل شده از پاسپورت و اگر شخص حقوقی باشد باید گواهی دال بر ثبت شرکت را ارائه نمایند و در صورتی که سهامدار خارجی دارای وکیل باشد چه شخص حقیقی باشد چه حقوقی و وکیلش امور شرکت را انجام دهد باید اصل و ترجمه وکالتنامه و همچنین اختیارنامه وکیل خود را نیز ارائه نماید.
  8. مدیران و بازرسان اولیه تعیین و معرفی شوند و سپس رونوشت برابر اصل شده از شناسنامه کلیه اعضای هیئت مدیره و بازرسان و سهامداران ارائه شود.
  9. اصل یا رونوشت برابر اصل وکالتنامه
  10. اصل یا رونوشت برابر اصل قیم نامه
  11. تنظیم اقرارنامه در متن صورت جلسه دال بر عدم وجود نسبت فامیلی سببی یا نسبی بازرس یا بازرسان با مدیران یا مدیرعامل و اینکه خود بازرس یا بازرسان و یا همسرانشان از مدیران یا مدیرعامل شرکت حقوقی دریافت نمی نمایند.و اینکه هیچ کدام ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و۱۲۶ قانون تجارت برای عضویت در هیئت مدیره و مدیرعاملی را ندارند.
  12. ارائه اقرارنامه بازرسان در متن صورت جلسه مبنی بر اینکه هیچ یک از آن ها هیچ گونه نسبت فامیلی نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت ندارند و یا خودشان یا همسرشان از مدیران و مدیرعامل به طور موظفی حقوق دریافت نمی نمایند.در صورت انجام این عمل مشمول بند ۳ ماده ۲۴۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت می شوند.
  13. اصل گواهی بانک که نشان دهد حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در بانک واریز و سپرده شده است.

انواع ثبت شرکت در کرج

طبق ماده ۲۰ قانون تجارت شرکت های تجاری به ۷ نوع مختلف تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشد:

    1. شرکت های سهامی عام و سهامی خاصمدارک انحلال
    2. شرکت مختلط سهامی
    3. شرکت غیر مختلط سهامی
    4. شرکت با مسئولیت محدود
    5. شرکت نسبی
    6. شرکت تضامنی
    7. شرکت تعاونی

از بین شرکت های ذکر شده در بالا،شرکت های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود از پر متقاضی ترین و رایج ترین شرکت ها برای ثبت می باشند.

شرکت سهامی خاص

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شرکت ها در میان انواع شرکت ها برای ثبت در کرج ،شرکت های سهامی خاص می باشند. به دلیل اینکه از پشتوانه مالی پر قدرت و سرمایه بیشتر نسبت به سایر شرکت ها برخوردار می باشد و دارای شرکای متعدد و تنوع در فعالیت ها می باشد.

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه اولیه آن از طریق سهام تقسیم شده بین شرکا و پس از آن  از طریق مردم عادی به دست می آید.و مسئولیت هر یک دارندگان سهام به میزان سهام وی بستگی دارد.

سرمایه این نوع شرکت ها در زمان تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد.طبق ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت تمام سرمایه این شرکت ها به وسیله موسسین تامین می گردد.

سهام شرکت های سهامی خاص قابل عرضه در بورس و اوراق بهادار نمی باشد ولی قابلیت نقل و انتقال را دارد.

تعداد شرکای شرکت سهامی خاص نباید کمتر از ۳ نفر باشد.

شرکت های سهامی  خاص محدودیت خاصی برای فعالیت و ثبت ندارند.یک شرکت سهامی خاص،بازرگانی محسوب می شود حتی اگر موضوع فعالیتش بازرگانی نباشد.

این شرکت ها برای اینکه بتوانند از تسهیلات بانک بهره بگیرند و تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت شده خود از بانک وام درخواست نمایند باید افزایش سرمایه داشته باشند.

شرکت های سهامی خاص به دلیل اینکه از پشتوانه محکمی برخوردارند،برای شرکت در مناقصات و مزایده ها و نمایشگاه ها و اخذ نمایندگی ها از اعتبار نسبتا بالایی نسبت به سایر شرکت ها برخوردارند.

شما می توانید برای ثبت شرکت در کرج به موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر مراجعه نمایید.

سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن از طریق سهام تقسیم شده بین موسسین و عموم مردم تامین می شود.سهام در شرکت سهامی عام قابل نقل و انتقال می باشد.معمولا شرکت های سهامی عام به دلیل داشتن امتیازات و مجوزهای فراوان از پشتوانه محکمی برخوردار است.

حداقل سهامداران برای ثبت شرکت سهامی عام در کرج ۳ نفر و حداقل اعضا ۵ نفر می باشد.شرکت های سهامی عام برای فروش سهام شرکت باید آگهی پذیره نویسی منتشر نمایند تا عموم مردم مطلع شوند.

طبق ماده ۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام در کرج ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

در شرکت های سهامی عام سرمایه از طریق سهامداران اصلی و فروش سهام و اوراق قرضه به عموم مردم تامین می شود.

طبق ماده ۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت موسسین باید حداقل ۲۰% از سرمایه شرکت را خودشان تعهد نمایند و ۳۵% از مقدار تعهد شده را در بانک و به حساب شرکت سپرده نمایند.

شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده ۹۴ قانون تجارت،شرکت با مسولیت محدود شرکتی است که از ۲ یا چند نفر برای انجام فعالیت تجاری و کسب درآمد تشکیل می شود.این گونه شرکت ها معمولا بین اعضای یک خانواده یا فامیل و یا دوستان تشکیل می شوند.

در این شرکت ها برخلاف شرکت سهامی،سرمایه شرکت به سهام تقسیم نمی شود. بلکه سرمایه از طریق میزان مبلغ آورده اعضا تامین می شود .و هرکدام طبق مبلغ آورده خود در سود و زیان و بدهی های شرکت سهیم می باشد.بنابراین به سرمایه در این شرکت ها سهم الشرکه می گویند.

سهم الشرکه برخلاف سهام در شرکت های سهامی قابل نقل و انتقال نمی باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود قبل از ثبت شرکت سهامی خاص ،از پرمتقاضی ترین شرکت ها برای ثبت شرکت در کرج می باشد.

شرایط و ضوابط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج :

  • حداقل اعضای شرکت باید ۲ نفر باشد که سن بالای ۱۸ سال داشته باشند
  • حداقل سرمایه اولیه شرکت باید صدهزار تومان باشد(این سرمایه پرداخت نمی شود و اسمی است).

شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی است که از چند نفر شخص حقوقی که برای انجام فعالیت در زمینه تولید و توزیع و به منظور بهبود وضع اقتصادی و معیشتی اعضا و با رعایت قوانین بخش تعاونی تشکیل می شود. برای ثبت شرکت تعاونی باید قبل ازایجاد شرکت از وزارت تعاون مجوز دریافت شود.

با وجود اینکه شرکت های تعاونی در قانون تجارت جزء شرکت های تجاری نمی باشند. ولی فعالیت آن ها گامی در جهت بهبود وضعیت مادی و معیشتی اعضا می باشد.

شرکت تعاونی می تواند در قالب شرکت سهامی خاص تشکیل شود و یا طبق مقررات خاص شرکت و با توافق اعضا تشکیل شود.

حداقل اعضا در شرکت تعاونی ۷ نفر می باشد.تمامی اعضا با توجه به میزان سهام خود در برابر بدهی های شرکت سهیم می باشند.

شرکت های تعاونی از نظر سرمایه به دو دسته تقسیم می شوند:

۱٫شرکت هایی که کل سرمایه خود را از طریق اعضا تامین می نمایند.

۲٫شرکت هایی که بخشی از سرمایه  آن ها از طریق اعضا و بخش دیگر از طریق نهاد های دولتی تامین می شود.

سرمایه شرکت تعاونی خاص حداقل  ۱۰ میلیون و تعاونی عام ۱۰۰ میلیون ریال می باشد و باید حداقل ۱/۳ از سرمایه تایید شود.

برای ثبت شرکت در کرج اعم از سهامی خاص،سهامی عام،مسئولیت محدود،تضامنی،تعاونی و غیره به موسسه تکسفیر مراجعه نمایید.

شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت شرکت تضامنی شرکتی است که برای انجام فعالیت تجاری بین ۲ یا چند نفر که مسئولیت تضامنی دارند تشکیل می شود.

معمولا این شرکت ها به این شکل تشکیل می شود که تعدادی از افرادی که به یکدیگر اطمینان دارند ولی سرمایه زیادی ندارند اقدام به تاسیس شرکت می نمایند. مثل شراکت پدر با فرزند.

اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی شرکت کافی نباشد،تمامی شرکا مسئول پرداخت آن می باشند.در این شرکت ها هیچ یک از شرکا نمی توانند سهام خود را به دیگری منتقل نمایند مگر اینکه تمامی شرکا رضایت خود را اعلام نمایند.

یکی از مزایای شرکت تضامنی نسبت به شرکت های دیگر این است که اطمینان و امنیت بیشتری برای معامله کنندگان به وجود می آورد. به دلیل اینکه تمامی شرکا نسبت به بدهی های شرکت مسئول و متعهد می باشند.

در ثبت شرکت،هریک از شرکا با توجه به میزان سهام خود در مقابل بدهی های شرکت مسئول است.در ثبت شرکت تضامنی حداقل سرمایه مشخص نشده و می تواند هر مقداری باشد.حداقل اعضا در ثبت شرکت تضامنی باید ۲ نفر باشد.

موسسه

تجارب گذشته نشان داده است که فعالیت گروهی موفق تر از فعالیت های انفرادی می باشد.یک موسسه با هدف انجام فعالیت گروهی و رسیدن به اهداف تجاری تشکیل می گردد.

در بیشتر مواقع ثبت شرکت با هدف کسب سود و سرمایه انجام می گیرد ولی ثبت موسسه ممکن است با اهدافی غیر از کسب سود و سرمایه انجام شود.مانند موسسات غیر تجاری که با اهداف علمی و ادبی و یا خیریه انجام می گردد.

موسسات غیر تجاری براساس اهدافشان به دو دسته تقسیم می شوند :

  • موسساتی که هدف آن ها کسب سود و سرمایه و تقسیم آن بین اعضا می باشد.
  • موسساتی که با اهدافی به جزء کسب سود و تقسیم آن بین اعضا تشکیل می شوند.

شرایط ثبت موسسه در کرج :

حداقل اعضا برای ثبت موسسه ۲ نفر می باشد و سرمایه آن باید مشخص شود.در موسسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده تشکیل می شود و هرکدام از آن ها وظایفی را برعهده دارند.

مجمع عمومی عادی هیئت مدیره را می تواند از بین اعضا و یا خارج از آن انتخاب نماید .و مدیران برای مدت زمان محدود و یا نامحدود انتخاب می شوند.

وظیفه این مجامع انجام تغییرات مربوط به موسسه و تصمیم گیری در مورد موسسه می باشد.جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا تشکیل می شود. و اکثریت آرا مشخص کننده تصمیمات موسسه می باشد.

مدارک لازم برای ثبت موسسه :

  1. تکمیل و ارائه ۲ نسخه تقاضانامه
  2. تکمیل و ارائه ۲ نسخه اساسنامه
  3. کپی برابر اصل شناسنامه و  کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره و شرکای شرکت
  4. کپی برابر اصل وکالتنامه و یا اصل آن
  5. کپی آخرین روزنامه رسمی
  6. کپی برابر اصل قیم نامه یا اصل آن

ثبت تغییرات انحلال شرکت در کرج

ثبت تغییرات شرکت در کرج

به کلیه تصمیمات و نظراتی که در جلسات مجمع عمومی فوق العاده و یا عادی و نیز جلسات هیئت مدیره گرفته می شود که باعث ایجاد تغییر و تحولات اساسی در شرکت می شود تغییرات شرکت می گویند.برخی از تغییرات ایجاد شده توسط مجمع عمومی عادی و برخی از سوی مجمع عمومی فوق العاده صورت می گیرد.ولی تغییراتی که مرتبط با اساسنامه می باشد در حیطه اختیارات مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

به منظور ثبت تغییرات شرکت به خصوص ثبت تغییرات شرکت در کرج ابتدا باید صورت جلسه آن تنظیم شود و آن صورتجلسه توسط کلیه اعضای شرکت امضا شود.اگر موضوع شرکت به گونه ای بوده است که در زمان ثبت شرکت مجوز دریافت نموده است باید در زمان ثبت تغییرات نیز باید از مراجع مورد نظر و مربوطه مجوز دریافت نماید.

در صورتی که یک شرکت بخواهد بیش از یک تغییر در شرکت ایجاد نماید مثلا تغییر آدرس،تغییر موضوع و… باید برای هرکدام از تغییرات به صورت جداگانه صورت جلسه تنظیم نماید.و برای هرکدام به طور مجزا پذیرش دریافت نماید.در صورتی که صورت جلسه ای بدون پذیرش اینترنتی انجام شود آن صورت جلسه مردود می گردد.

برای ایجاد تغییرات متعدد و همزمان در شرکت مثل تغییر آدرس ، تغییر موضوع شرکت و… باید برای هرکدام از این تغییرات به صورت مجزا و جداگانه صورتجلسه تنظیم شود.و برای هریک به طور مجزا پذیرش دریافت شود.تنظیم صورتجلسه بدون اخذ پذیرش اینترنتی منجر به رد صورتجلسه می شود.

متن صورت جلسه ای که در سامانه ثبت تغییرات تایپ می شود باید با متن صورت جلسه ای که به اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود یکسان باشد.

نکته : برای ثبت تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت ها باید به پایگاه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.

طبق ماده ۷ قوانین موجود برای ثبت شرکت ها هر تغییری که به نماینده های شرکت یا مدیران شعبه ها مربوط شود حتما باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد.اگر این امر صورت نگیرد تا هر زمانی که نماینده یا مدیر اسبق فعالیتی داشته باشد فعالیت وی ، فعالیت شرکت محسوب می گردد.

انحلال شرکت در کرج

یک شرکت ممکن است به دلایل مختلفی منحل شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • تصمیم مجمع عمومی فوق العاده برای انحلال شرکت
  • رضایت کلیه شرکا در مورد انحلال
  • ورشکستگی شرکت
  • انقضای مدت شرکت
  • محجوریت یا فوت یکی از شرکا
  • یکی از شرکا حکم انحلال را از دادگاه صلاحیتدار دریافت نماید
  • فسخ شرکت توسط یکی از شرکا در صورتی که در اساسنامه قید شده باشد

بعد انحلال شرکت باید تمامی بدهی ها و قروض شرکت پرداخت شود.و تمامی اموال نقدی و غیرنقدی بعد از انحلال بین سهامداران و ذی نفعان تقسیم شود.

بعد از انحلال شرکت مدیر هیچ سمتی ندارد ولی باید شخصی را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب نمود.مدیر تصفیه به مدت ۱۰ سال مسئول پرداخت بدهی ها و قروض شرکت می باشد.

بعد از انحلال شرکت اموال آن به صورت معلق درمی آید تا تمامی بدهی ها پرداخت شود و پس از آن اموال طبق سهم هریک از شرکا تقسیم می شود.

hین امر بصورت اختیاری و یا اجباری انجام می شود . از دلایل اجباری آن میتوان به پایان فعالیت های شرکت  ، اتمام مدت زمان شرکت ، ورشکسته شدن شرکت  و کاهش بیش از حد مجاز شرکان شرکت اشاره کرد . و همینطور برای اختیاری هم زمانی است که شرکان با توافق خود تصمیم به انحلال بگیرند.

سوالات متداول

۱٫در اساسنامه شرکت کلیه دستورالعمل ها و قواعد و قوانین شرکت نوشته می شود.

۲٫تنظیم اساسنامه فقط برای شرکت های سهامی و مختلط سهامی اجباری می باشد و برای دیگر شرکت ها اجباری نمی باشد ولی تنظیم شرکت نامه برای کلیه شرکت ها اجباری است.

  • تغییر اساسنامه
  • تغییر نام شرکت
  • تغییر مدیر یا مدیران
  • تمدید مدت شرکت علاوه بر مدت تعیین شده در اساسنامه
  • تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت
  • انحلال شرکت حتی زمانی که انحلال به دلیل پایان مدت شرکت باشد

هر شرکتی براساس موضوع و نوع فعالیتش ممکن است زمان متفاوتی نیاز داشته باشد ولی در صورت کامل بودن مدارک به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز دارد.در مورد هزینه ها هم برای شرکت های مختلف متفاوت می باشد.شما می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه ها با موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس بگیرید.

مدارک ثبت شرکت در کرج در انواع مختلف شرکت ها متفاوت می باشد. که در صفحات مختلف این سایت عنوان شده است.ولی به صورت کلی باید مدارک هویتی شرکا و بازرسان،گواهی عدم سوء پیشینه شرکا و بازرسان،آدرس شرکت،نام شرکت،موضوع شرکت،میزان سهام هریک از سهامداران تکمیل شود.

تعداد اعضا در شرکت های مختلف متفاوت می باشد که در صفحات دیگر سایت عنوان شده است.اکثر شرکت ها باید حداقل ۲ نفر عضو داشته باشند ولی در برخی از شرکت های حقوقی خاص با یک وکیل می توان شرکت ثبت نمود.

تمای محتویات سایت متعلق به موسسه ی ثبتی حقوقی تکسفیر میباشد-©توسعه و پشتیبانی :منسیکس